Over CetaBever

Wij bieden met Cetabever de beste oplossing voor alle houtklussen  en voor alle soorten klussers.
Onze producten zijn gemakkelijk in gebruik en wij vereenvoudigen de keuze voor het juiste product voor de klus.

Historie


Beverwijk
Wat in 1920 begon als "de Vereenigde Chemische Fabrieken CetaBever" in een bollenschuur in Beverwijk, is uitgegroeid tot een modern concern dat opereert als zelfstandig onderdeel van Akzo Nobel Decorative Coatings bv. De oprichters waren de heren De Lange, Van Steenhoven Sr. en Rozendaal.
Greta
De naam CetaBever ontstond door het samentrekken van de naam van één van de dochters van Van Steenhoven: Greta. Toen ze klein was verbasterde ze dit zelf tot Ceta en met 'Bever' van Beverwijk was een sterk merk geboren.
Van poetsartikel naar beits
Er werd goed gelet op de markt en er werd met durf en visie uitgebreid, zowel qua assortiment als personeel. Op die manier verschoven de werkzaamheden in de loop der tijd van de productie en verkoop van was- en poetsartikelen en lijmen (Velpon) naar de beitsen en oliën zoals we die nu kennen.
Topkwaliteit
CetaBever heeft altijd veel belang gehecht aan onderzoek en het leveren van topkwaliteit. Dat is de reden dat het eerste laboratorium al in 1934 gestart werd. Inmiddels zijn de high-tech laboratoria van CetaBever nog steeds iedere dag op zoek naar betere, milieuvriendelijkere manieren om de duurzaamheid en uitstraling van hout te verlengen en te versterken. Op die manier is het gedachtegoed van de oprichters vandaag de dag nog actueel.


1920
Oprichting firma 'de Vereenigde Chemische Fabrieken CetaBever'.
1930
Introductie celluloselijm Velpon (Velpa) en Gupa
1937
Introductie Buitenbijts. De opvolger van Prachtbijts.
1956
Verschuiving focus naar doe-het-zelf producten: Cetalac verf geïntroduceerd.
1963
Overgenomen door Sikkens. Poetsmiddelen & lijmen gestaakt en focus op beitsen.
1980
In 1980 maakt de Bever zijn TV-debuut in een nieuwe reclamecampagne.
2018
(Her)introductie CetaBever. Nieuwe verpakkingen, Verschillende introducties en een mooie campagne: Hou 't simpel